Kerro eteenpäin:
- Share on Facebook(Avautuu uudessa ikkunassa) Facebook
- Email a link to a friend(Avautuu uudessa ikkunassa) Sähköpostitse
- Tulosta(Avautuu uudessa ikkunassa) Tulosta
- Share on WhatsApp(Avautuu uudessa ikkunassa) WhatsApp
- Share on Threads(Avautuu uudessa ikkunassa) Threads
- Share on Pinterest(Avautuu uudessa ikkunassa) Pinterest
- Share on LinkedIn(Avautuu uudessa ikkunassa) LinkedIn
- Share on X(Avautuu uudessa ikkunassa) X
- Jakamistapoja
- Share on Reddit(Avautuu uudessa ikkunassa) Reddit
- Jaa Tumblr palvelussa(Avautuu uudessa ikkunassa) Tumblr
- Share on Telegram(Avautuu uudessa ikkunassa) Telegram
- Share on Mastodon(Avautuu uudessa ikkunassa) Mastodon
- Share on Nextdoor(Avautuu uudessa ikkunassa) Nextdoor
- Share on Bluesky(Avautuu uudessa ikkunassa) Bluesky
Moikka Jaakko, nyt pitää ’vanhan liiton miehenä’ todeta oikein kaanaankielellä, että ’veljelle oli annettu tänä iltana väkevä evankeliumin sana’! Jatkan kuitenkin arkisemmin. Sellaista sanaa ei voi itsestään puristaa, kokemusta on. Luther ja moni muukin on tulkinnut, että jopa päivittäin tarvitsemme edes pientä uskon luontia Jumalalta itseltään tavalla tai toisella. ’Erämaassa’ toivoisimme voimakkaita ’ilmestyksiä’, jotka ovat kyllä harvinaisia. Itselleni on suotu kymmenien vuosien aikana paljon uskon puutetta ja toivottomuutta. Käteen minulle on nykyisin lopulta jäänyt se, että ainoa, joka voi lopullisesti pelastaa, on Jumala itse omasta halustaan, ja ainoa todiste siitä on se, että Hän lähetti ainoan Poikansa ’pois ottamaan maailman synnin’ (vanha 1930-luvun käännös). Lukemasi Jesajan kohta toi tämän vahvasti esiin poikkeuksellisen armoitetun tulkintasi myötä. Kyllä taas tuntuu siltä, että Taivaallinen Isä on luomassa meihin uskoa, että Hän ’nostaa, kantaa ja pelastaa’ sinut Jaakon ja meidät. Kyllä en minäkään tiennyt viitsiväni katsoa tätä pätkää, ainakaan vielä. Oliko ’johdatus’? Yt Timo L